واژه هاي پركاربرد
انجمن علمی زبان انگلیسی مدرسه راهنمایی تیزهوشان شهید بهشتی بروجرد

 

 

 

صبح به خیر                                      good morning

بعد از ظهر به خیر                            good afternoon

شب به خیر                                             good night

عصر به خیر                                      good evening

خداحافظ                                                    goodbye

خواهش میکنم                                                please

متشکرم                                               thank you  

بله/ خیر                                                     yes\ no

ببخشید                                                  excuse me

کجا میتوانم....پیدا کنم/ بخرم / کرایه کنم ؟         where can I find / buy / hire

کجاست؟                                             where is

قیمت آن چقدر است؟                    how much is that 

پیشخدمت مرد/ پیشخدمت زن           waiter / waitress 

من ....میخوام. من .... میل دارم                        i’d like

این چه معنی میدهد؟               what dose this mean 

من متوجه نمی شوم.                  I don’t understand 

چه وقت ....... باز/ بسته میشود؟                          when dose ….. open/ close 

ساعت چند است؟                            what time is it

اشکال دارد اگر سیگار بکشم؟                                    do you mind if I smoke

ممکن است خواهش کنم سیگار نکشید؟    would you mind not smoking, please

اینجا ممنوع است.                It’s not allowed here 

لطفا کمکم کنید.                             Please help me

به ....... سلام مرا برسانید.      Give …..my regards

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط